Ny projektledare för Nordbygg - Lina Hann

Peter Söderberg och Lina Hann. Foto: Sara Söderström

Lina Hann blir ny projektledare för Nordbygg, Stockholmsmässans största mässa. Hon kommer närmast från Fastighetsnytt där hon haft rollen som sälj- och marknadschef och arbetat med varumärken inom samhällsbyggnadssektorn som bland annat magasinet Fastighetsnytt och mötesplatsen Business Arena.

Nordbygg är norra Europas största mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen. Mässan arrangeras jämna år på Stockholmsmässan och samlar drygt 800 utställande företag och runt 50 000 besökare. Nästa genomförande äger rum den 26-29 april 2022.

Lina Hann kommer att efterträda Peter Söderberg som framgångsrikt projektlett Nordbygg under nästan 20 år. 2022 års mässa blir hans nionde och Lina kommer att arbeta parallellt med honom fram till genomförandet av Nordbygg 2022. Därefter kommer Peter att gå i pension.

För Lina Hann är den här utmaningen både ny och välbekant. Hon har en lång bakgrund inom mässbranschen, först på Sollentunamässan och därefter Kistamässan och Easyfairs. Hon har många års erfarenhet av projektledning och utveckling av B2B-mässor. Under sina sex sista år på Kistamässan hade hon titeln Head of Events och ansvarade för en tredjedel av Kistamässans portfölj av egenproducerade mäss- och konferensprodukter.

”Det känns väldigt spännande att få ta över rodret efter Peter. Han och hans team har tillsammans med branschens aktörer skapat en sällsynt stark mötesplats, viktig för hela samhällsbyggnadssektorn. Jag ser fram emot möjligheten att fortsätta Nordbyggs utvecklingsresa tillsammans med dem”, säger Lina Hann, tillträdande projektledare.

”Vi är väldigt glada att vi lyckats knyta Lina till oss då hon motsvarade vår kravspec på alla punkter. Hon kommer med väldigt goda referenser och jag är övertygad om att hon kommer att bli en stor tillgång för den framtida utvecklingen av den fantastiska mötesplats som är Nordbygg”, säger Magnus Eriksson, affärsområdeschef för B2B Events.”

Med rekryteringen av Lina Hann kommer Stockholmsmässan få in ny kompetens som stärker upp satsningen och utvecklingen av sin portfölj inom B2B-event.