Linus Almqvist blir ny kommunikationschef på Ramböll

Linus Almqvist. Foto: Ramböll
Linus Almqvist. Foto: Ramböll

Linus Almqvist tillträder som ny kommunikationschef på Ramböll den första april. Tidigare har Linus Almqvist drivit Barncancerfondens kommunikations- och varumärkesarbete sedan 2013. Innan dess verkade han som varumärkeschef på Vattenfall och ansvarat för varumärkes- och marknadsfrågor på nordisk nivå på SAS respektive Barilla. 

– Branschen står inför spännande förändringar och Ramböll är ett bolag med förutsättningarna och viljan att vara med och leda den utvecklingen. Linus kommer spela en viktig roll i det arbetet och stärka vår satsning på digitalisering som ett sätt att utveckla samhället, säger Niklas Sörensen, vd för Ramböll Sverige.

– Ramböll är ett företag som har framtiden för sig och skapar värde till samhället genom sina tjänster och hur man är organiserat som stiftelseägt bolag. Andra företag kämpar i dag för att visa hur de bidrar till samhället, Ramböll har det naturligt i sin dagliga verksamhet. Jag ser fram emot att kommunicera det samhällsvärdet, säger Linus Almqvist.