Roll-up kan vara din bästa marknadsföring

Marknadsföring blir allt viktigare för företag och organisationer för att synas i mängden. Konkurrensen inom många branscher är stenhård och det blir därför allt viktigare att synas. Idag finns det mängder med olika marknadsföringsåtgärder som du kan vidta som företagare. Det bästa är att du marknadsför dig på flera olika ställen samtidigt och på olika sätt. En roll-up ska självklart inte vara den enda marknadsföringsåtgärd som du vidtar, men fungerar mycket bra som ett komplement till all annan marknadsföring. Vi berättar mer om roll-ups.

Varför roll-ups?
Du som någon gång varit på en konferens, mässa eller ett seminarium har på samtliga platser troligtvis sett ett flertal roll up i lokalerna. Roll-ups är en reklamprodukt som ser ut som en stor plansch. De används av privatpersoner och företag för att nå ut med sina reklambudskap. Har du en bra och genomtänk bild och text hjälper det företaget att fånga kundernas uppmärksamhet, och det blir en bra direktmarknadsföringsåtgärd. Till skillnad från många andra marknadsföringsåtgärder får den ses som en mycket billig investering, som hjälper företagen och personer att fånga potentiella kunder.

Vad är en roll-up?

En roll-up står på en fot och fungerar på liknande sätt som en rullgardin. Skillnaden är att du drar den uppåt istället för nedåt som du gör med en rullgardin. Du spänner sedan fast den med hjälp av en stödpinne. På din roll-up har du oftast en bild och en text, det gäller att du har en bra bild med bra upplösning och ett bra budskap. Du bör även ha med företagets logga för bästa resultat. Text och logga bör sitta högt upp då det oftast är saker som står i vägen om du sätter dem längst ner i bilden. Många använder roll-up för att de är lätta att handskas med, du tar bara ner den och rullar ihop den och sätter upp den på ett annat ställe.