Mötesplatsen för dig inom bygg och fastighetsbranschen, dec, 15 2018
Senaste Nytt

FM Mattsson goes "Internet of Things"

"Under Nordbygg flyttar vi intresset från kranen till tjänster runt kranen", säger Peter Hermasson. Bild: Sanna Kesselfors
"Under Nordbygg flyttar vi intresset från kranen till tjänster runt kranen", säger Peter Hermasson. Bild: Sanna Kesselfors
FM Mattsons monter ligger i A-hallen vid monter A04:38. Bild: Sanna Kesselfors
FM Mattsons monter ligger i A-hallen vid monter A04:38. Bild: Sanna Kesselfors
Med FM Mattssons nya system Tronic WMS nyttjas digitaliseringens möjligheter med uppkopplade blandare för det offentliga rummet.  Bild: Sanna Kesselfors
Med FM Mattssons nya system Tronic WMS nyttjas digitaliseringens möjligheter med uppkopplade blandare för det offentliga rummet. Bild: Sanna Kesselfors
Företaget kommer även att sätta hållbarhet på agendan genom det nya initiativet ”Vatten med omtanke”. Via en blogg på temat och genom att på olika sätt driva opinionsarbete lyfts hur vattenbesparande åtgärder har en viktig roll att spela i arbetet för en hållbar utveckling. Foto: Sanna Kesselfors.
Företaget kommer även att sätta hållbarhet på agendan genom det nya initiativet ”Vatten med omtanke”. Via en blogg på temat och genom att på olika sätt driva opinionsarbete lyfts hur vattenbesparande åtgärder har en viktig roll att spela i arbetet för en hållbar utveckling. Foto: Sanna Kesselfors.
Bild: Sanna Kesselfors
Bild: Sanna Kesselfors
Publicerad av
Sanna Kesselfors - 10 apr 2018

FM Mattsson Mora Group visad upp en hel del nyheter på Nordbygg. Bland annat blandare i nya färgvarianter, nya produktserier och ett samarbete som öppnar dörrarna till framtidens tekniska lösningar.

En av nyheterna som lyftes fram under utställningen var ett högteknologiskt samarbete med Telia kring framtidens uppkopplade blandare. Via en molntjänst inhämtas data kring när, var och hur blandare brukas – information som sedan kan omvandlas till insikter för vattenbesparande åtgärder.

- Under Nordbygg flyttar vi intresset från själva kranen till tjänster som fungerar runt kranen som skapats för längre och större hållbarhet, säger Peter Hermansson.

– Vi har aldrig tidigare haft så mycket på gång och kunnat presentera så många nyheter samtidigt. Det har varit intensiva förberedelser och nu ser vi fram emot att äntligen få ta del av omvärldens och besökarnas reaktioner. Alla nyheter andas personlighet, där användarna verkligen har möjlighet att låta blandaren sätta en unik touch på sitt kök eller badrum. Vad gäller de nya uppkopplade blandarna är det något vi tror stenhårt på inför framtiden. Där ser vi stor potential redan i dag vad gäller det data som samlas in och räknar med att identifiera ännu fler, kanske i dag helt outforskade, användningsområden framöver, säger Malou Carlsson, marknadschef, FM Mattsson Mora Group.