Mötesplatsen för dig inom bygg och fastighetsbranschen, maj, 25 2018
Senaste Nytt

BoKlok tilldelas pris för ”Sverige nöjdaste kunder”

Bild: BoKlok
Bild: BoKlok
Publicerad av
Sanna Kesselfors - 12 feb 2018

BoKlok har vunnit första priset i Prognoscentrets branschmätning ”Sverige nöjdaste kunder” för bostadsutvecklare. BoKlok kom på förstaplats med ett NKI (Nöjd Kund Index) på 79, branschsnittet var 72. NKI beskriver hur nöjda bostadsköparna är med BoKlok och baseras på de bostäder som färdigställts för inflyttning under 2017.

I mätningen utvärderas bland annat personlig service, bostadens kvalitet och pålitlighet i form av att hålla löften och leverera felfria bostäder. BoKlok får även förstapris för bästa projekt för Västra Sjöstaden i Ystad.

– Vi är väldigt glada och stolta över förstapriset. Vi har legat i topp flera år och nu blev vi etta. Alla i Boklok jobbar hårt varje dag för att vi ska kunna skapa bra hem för de många människorna. Det här bevisar att det går utmärkt att kombinera lågt pris, hög kvalitet och högsta kundnöjdhet, säger Jonas Spangenberg, VD på BoKlok.

Prognoscentret, som utför branschens mätningar av kundnöjdhet, är ett oberoende marknadsanalysföretag och mer än 85 procent av alla nyproducerade bostadsrätter i Sverige ingår i undersökningen. De flesta företag som bygger bostadsrätter deltar i mätningen.

Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på närmare 10 000 svar från bostadsköpare. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från till exempel Svenskt Kvalitetsindex.